seo Hrvatska - Croatia: Optimizacija za tražilice - pretraživače
home / rješenja za turizam / web stranice / optimizacija za tražilice / o nama / reference / direktorij linkova
> Home > Optimizacija za tražilice
HR / EN

Optimizacija za tražilice

Promocija: optimiziranje za tražilice (google, yahoo, msn,...)

Što se tiče "offline" promocije (novine, TV, radio), ne možemo vam puno pomoći, no ukoliko se radi o optimiziranosti stranica za pretraživače (google, yahoo itd.): tu se osjećamo na domaćem terenu. Ukoliko ste ikad probali kročiti u područje optimizacije sadržaja za pretraživače, te samostalno optimizirati stranice, mogli ste se uvjeriti koliko je to konfuzno i kontradiktorno područje. Zašto je to tako?

Evo nekoliko razloga zašto na internetu postoji na tisuće međusobno različitih i često kontradiktornih informacija u svezi optimizacije stranica za pretraživače. Zašto treba biti oprezan, na što treba obratiti pažnju i kako pravilno odabrati optimalno rješenje:
  • Na internetu vrijeme teče drukčije nego u realnom svijetu, tako da ćete zajedno naći dokumente koji su pisani prije deset godina i one koje su pisani prije deset dana. Nažalost, na mnogim člancima se ne vidi datum objavljivanja, a mnogi taj podatak i previđaju. Ako je dokument star, velika je vjerojatnost da su i metode koje iznosi zastarjele. Zbog toga mnoge metode i savjeti na koje nailazite (poput optimizacije meta-keywords taga) jednostavno više ne funkcioniraju.
  • U poslu optimizacije za pretraživače postoje različiti ljudi, odnosno firme sa svojim (specifičnim) pristupom i tehnikama optimizacije. Međutim različite tehnike mogu voditi i različitim ciljevima (npr kratkotrajni -brzi ili dugoročni -sporiji uspjeh), te mogu implicirati manje ili više rizika. Zato kod odabira stručnjaka za optimizaciju ili odabira neke tehnike (koju ćete samostalno primjeniti) morate biti jako oprezni i uvjeriti se da su kompatibilni s ciljem koji želite postići sa svojim web stranicama.
  • Postoje firme koje u optimizaciji idu svjesno protiv uputa pretraživača za optimizaciju (tražeći i iskorištavajući rupe u algoritmima), no to vodi samo kratkotrajnim rezultatima (dok pretraživači ne "zakrpaju" rupu), a mogu voditi i do trajnog isključivanja iz popisa. To se zove "Black Hat" metoda i vrlo je riskantna za dugoročne rezultate. No, ako Vam trebaju kratkoročni i brzi rezultati, možete okušati sreću s ovim tehnikama. Pravno gledano one su legalne. Naravno, u tom slučaju vam ne možemo pomoći, jer smo orijentirani na dugoročne rezultate i kvalitetu, te se takvim tehnikama ne koristimo.
  • Informacije o optimizaciji za tražilice (seo: search engine optimisation) često su kontradiktorne jer ih objavljuje mnogo ljudi različitog nivoa stručnosti.
  • Postoje lovci u mutnom koji žele prodavati zastarjele i neefikasne tehnike i usluge, te namjerno plasiraju lažne ili (češće) djelomično istinite informacije kako bi im to pošlo za rukom.

Kako odabrati

Postoji krajnje jednostavan odgovor na to pitanje. Ako neka tehnika prodonosi kvaliteti iskustva vaših posjetitelja (pravi proces optimizacije mora dotaći i ovaj segment), lakoći snalaženja, jasnoći, brzini navigacije, kvaliteti informacija... tada je svakako upotrijebite. Ako neka tehnika ne pridonosi kvaliteti, ali je u skladu s uputama pretraživača: možete je upotrijebiti. No, ukoliko nešto ne pridonosi kvaliteti, a uz to i povrijeđuje pravilnik o kvaliteti stranica objavljen od strane pretraživača: od toga bježite. Uvijek zatražite detaljnija objašnjenja o metodi koja se primjenjuje pri optimizaciji vaših stranica, mogućim posljedicama, te garancije da je sve u skladu sa uputama pretraživača!

Postavite si ciljeve

Prvo trebate odrediti za što vama web site uopće treba: Želite li vizit kartu na internetu, ili web sajt koji će generirati profit? Dalje razmislite o slijedećim pitanjima: S koliko posjetitelja biste bili zadovoljni (budite realni s obzirom na interes za vašu ponudu)? Koji profil posjetitelja? Želite li trajni ili samo kratkoročni rezultat? Svaki od ovih parametara rezultirat će različitim pristupom i rezultatima.

Koliko ste spremni uložiti?

Internetski marketing je ogroman posao čija se vrijednost mjeri u milijardama dolara. S toga je jasno da dio tog kolača nije lako uzeti besplatno jer postoji jako mnogo ljudi koji ga žele. Dakle, potrebna je određena količina ulaganja da biste postigli postavljene ciljeve. Ako su stranice optimizirane kako treba, to vam može donijeti dugoročne rezultate. Općenito gledano optimiziranje za pojmove gdje ne vlada velika konkurencija (npr. "stolarska radnja bjelovar") je relativno jednostavno i jeftino, dok se optimiziranje za konkurentnije (i općenitije) pojmove (poput "Croatia") može pokazati vrlo zahtjevnim i skupim. Stoga je potrebno odabrati relevantne pojmove s obzirom na djelatnost i financijske mogućnosti. Naravno, i ovdje vam možemo pomoći u sklopu izrade Vaših web art stranica!

Naši rezultati

Kada god govorimo o optimizaciji za pretraživače, treba uzeti u obzir i termin za koji optimiziramo jer nisu svi pojmovi jednako zahtjevni. Pri tome se gleda konkurentnost pojma (Ključne riječi) u smislu broja stranica koje sadrže taj pojam, te broja stranica koje su optimizirane za njega.

Kvaliteta optimizacije koju provodi neki pojedinac ili kompanija, se najbolje mjeri njihovim referencama, odnosno rezultatima koje postižu. Mi postižemo vrhunske rezultate (prve stranice) za izrazito kompetitivne i komercijalne termine poput "Istra" (s varijacijama na svim jezicima) ili "Croatia" gdje kao konkurenciju imamo milione, ili stotine miliona stranica. Test možete napraviti i sami: upišite u Google npr. "Istra" te potražite naš site među rezultatima (Kliknite na malu sliku ispod da dobijete veliku).

Rezultati pretraživanja za pojam "Istria" na Google-u, 06.10.2005. Obratite pažnju na broj indeksiranih stranica ( 3,150,000)

Rezultati pretraživanja za pojam "Croatia" na Google-u, 06.10.2005. Broj indeksiranih stranica 113,000,000 !

U ovim primjerima smo odabrali Google kao najrelevantniju tražilicu, te dva zvučna pojma. Naravno, visoko kotiramo i za veliki broj drugih konkurentnih pojmova na sve tri vodeće tražilice (yahoo.com, msn.com i google.com). Dapače, za dosta pojmova smo i puno bolje rangirani.

Neke od zabluda na koje možete naići

"Top pozicije na pretraživačima postižu se putem meta-tagova"- to je jedna od najstarijih tehnika, i prestala je biti efikasna poslije pojave google-a, dakle već oko 1997-1998.

 

"Na prve pozicije je moguće doći u kratkom roku"- to je možda bilo istina prije 7-8 godina, kada broj sajtova nije bio velik, no danas to svakako nije slučaj. Ukoliko Vam to netko obećava, vjerojatno Vam pokušava prodati plaćeni oglas na google-u.

 

"Postoje firme koje su povezane sa pretraživačima te vam mogu garantirati prve pozicije"- to je apsolutna laž jer veliki pretraživači imaju stroge kriterije kojima štite kvalitetu svoje usluge i ne dozvoljavaju umjetno pozicioniranje unutar svojih glavnih rezultata. Pozicije vam mogu biti garantirane samo ukoliko platite reklamu, a ista ovisi o količini novca koju ste spremni uložiti.

 

"Na prve stranice je moguće doći bez kvalitetnog sajta"- kod ovog treba biti jako oprezan, jer čak i ako Vam to i uspije trajat će kratko a postoji mogućnost da budete izbačeni potpuno, ukoliko ste koristili tehnike koje su protiv uputa pretraživača (takozvane "black hat" tehnike). Pretraživači u svojim rezultatima žele samo najkvalitetnije stranice jer samo to NJIMA garantira opstanak, jer sljedeći pretraživač je (isto kao i Vaš konkurent) samo jedan klik daleko...

 

"Rezultati korištenja servisa za masovnu prijavu na pretraživače"- na internetu postoje servisi koji tvrde da prijavljuju Vaše stranice na stotine, ili čak tisuće pretraživača. No budimo realni, dali uopće postoji toliko pretraživača (koliko ih Vi koristite)? Naravno da ne, sve te silne tisuće tražilica u biti su "farme linkova" koje su potpuno nevažne, i nikada vam neće dovesti niti jednog posjetitelja. Takav je način prijavljivanja čisto gubljenje vremena (i eventualno novca), jer prijava na npr. Google vam ne garantira i uvrštavanje u njihov indeks: to vam garantiraju drugi parametri. Jedina relevantna mjesta za prijavu su direktoriji, no to se uglavnom radi ručno i obično naplaćuje.

I poslije pretraživača: optimizacija

Cijela priča oko pretraživača i dovođenja posjetitelja pada u vodu ukoliko korisnik koji dođe na vaše stranice ostane razočaran: naime, nije pronašao ono što je očekivao. Zato kod vaših novih web stranica optimiziramo i dizajn (kako bi ciljanoj grupi korisnika bile privlačne), sadržaj i navigaciju (linkove i izbornike).

Pri tome treba dobro paziti na koncipiranje i organizaciju sadržaja, da udarne točke (one zbog kojih je posjetitelj došao na stranicu) budu odmah vidljive i lako uočljive, jer imate samo nekoliko sekundi da zainteresirate posjetitelja: u suprotnom on odlazi dalje. Ovaj segment je vrlo bitan, i gotovo je nemoguće da ga optimizirate sami, bez stručne pomoći (Naravno, ukoliko sami niste stručnjak na tom polju).

Ako trebate više informacija, molimo ispunite online upitnik ili nas kontaktirajte putem telefona, email-a, pošte ili osobno.